HARJOITEPANKKI

Tässä harjoitepankissa on ohjeita ja videoita erilaisiin yleisurheilijoille ja telinevoimistelijoille tarkoitettuihin harjoitteisiin omatoimijaksoa varten. Toteuttakaa näitä mahdollisuuksien mukaan ulkona tai sisätiloissa kotona. Harjoitepankista löytyy parhaimmillaan myös paljon uusia ideoita omaan harjoitteluun, joten tehkää ennakkoluulottomasti myös hieman vieraampia harjoitteita. Välineiden ja tilojen suhteen tarvitaan myös annos luovaa ajattelua reippaan mielen lisäksi.



Muistattehan kuitenkin varovaisuuden ja sen, että omatoimijaksolla harjoittelu on vanhempien vastuulla. Täytyy muistaa myös se, että harjoitteita tehdään aina tason mukaan, ja mikäli vastaan tulee vielä liian hankalia harjoitteita, ei niitä tule tehdä suinpäin, vaan niitä harjoitellaan omatoimijakson jälkeen valmentajien ja ohjaajien opastuksessa. Muistakaa myös hyödyntää jo aiemmin ryhmissä opeteltuja harjoitteita.


Valmennusryhmien valmentajat avustavat myös urheilijoita etänä omatoimijakson aikana.


Alkuverryttely:

Hyppelyt ja loikat:


Liikkuvuus: nämä liikkuvuusharjoitteet sopivat ihan jokaiselle päälajiin katsomatta


Larin porrastreeni:

Antin Viiden viikon harjoitusohjelma yleisurheilijoille:


Instagramista löytyy treenivinkkejä useilta käyttäjiltä, mm:

@mikkelinkilpaveikot (esim. joulukalenterin videot)

@voimistelu

@nuorisoyleisurheilu


Tästä Hyvää Seuraa -hankkeen videot